Auton esittely

Moottori

Pohjautuu perinteiseen Chevroletin pikkulohkoon. Dart Iron Eagle block. Eaglen kampiakseli ja veiveinä Oliverit. Diamondin mittatilaus männät. Chevrolet/Hendrick Motorsportsin käytössä olleet SB2.2 kannet. Muokattu ahdinkäyttöön soveltuviksi teräsventtiilein. Nokka-akseli talvella 2023-24 mittatilauksena teetetty Jones Camsin mekaaninen rullanokka. Jakopäänä Jesel hihna. Nostajat Crower. Keinut T&D 1,75" imu ja 1,80" pako.

Polttoaineena E85, pumput: primer AEM sähkö ja main Aeromotive 6 Gpm mekaaninen. Suuttimet: 2200 cc x 8 käytössä ja 2200 cc x 8 lisänä tarvittaessa. 110 mm läppärunko. Moottorin ohjaus MaxxECU Race. 8 x Hall-tech puolat. 2 x Holset 55 ahtimet made by Pate Racing & LPS.

Voimansiirto

Vaihteisto ATI Super Glide 2, jossa teamin rakentamana erinäisia paineenalennusventtileitä sekä turbinin + vaihteiston jäähdyttämiseen varikolla kiinteä laitteisto. Transbrake- ja Creep -toiminnot. Turbiini mitta-tilaustyönä teetetty PTCillä, avattavalla pultikehällä. Kardaani 3" made by Jaska Kuortista. Taka-akseli rakennettu pohjautuen Ford 9"". Strange vetoakselit & spool. Mark Williams Pro Case 4,29:1-välityksellä.

Alusta

Edessä ja takana Afcon Big Gun sarjan iskunvaimentimet. Vanteet Centerline. Renkaat Hoosier, edessä 24x4,5-15 takana 33x15,0-15.  Jarruina edessä Willwood, takana Strange.

Auton kilpailupaino kaudella 2025 on ollut 1500kg:n molemmin puolin.

Autolla ajetut ennätykset

1/4-mile, Kauhava 7,484s / 295km/h

1/8-mile, Motopark 4,743s / 247,5 km/h

No Prep, Vesivehmaa  5,19s / 230,7 km/h


Kiihtyvyys

Dragyllä mitattuja kiihtyvyyksiä kesällä 2025: 0-100kmh 1,34s ja 100-200kmh 2,11s.

Mistä kaikki lähti?

Kurkista kulissien taakse ja näe, kuinka Chevy Nova '66 SB Twinturbo siirtyi visiosta todellisuuteen.